De laatste regeldingen. - Reisverslag uit Granada, Spanje van Kelly Jacobs - WaarBenJij.nu De laatste regeldingen. - Reisverslag uit Granada, Spanje van Kelly Jacobs - WaarBenJij.nu

De laatste regeldingen.

Door: Kelly Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Kelly

05 Oktober 2015 | Spanje, Granada

28-9-2015
Ik twijfel nog over een vak die ik heb gekozen. Virtual arts. Amy had nog een ander vak dat me erg interessant leek en ik besloot mee te gaan om te kijken of dit interessant was.
Het bleek een Spaanse les te zijn, maar we durfden het lokaal niet uit te lopen. Na een uur ben ik dan toch naar de leraar gegaan om te vertellen dat het niet te volgen was en of het oke is dat Amy en ik uit de les mochten. De leraar moest lachen en was erg begripvol.
Ik moet er dus toch aan geloven om het vak virtual arts te gaan volgen. We zijn naar het centrum gelopen om wat spullen voor dit vak te kopen, ook zijn we weer naar huis gelopen. Dit wandelen vind ik erg fijn om te doen!
Thuis aangekomen probeerde ik te tekenen, ik was verbaasd over mijn eigen kunnen!
Verder wilde ik aan school gaan werken, maar alles wat ik kan doen staat online. De slechte wifi-verbinding is echt enorm vervelend, ik merk nu hoe afhankelijk je van internet kunt zijn.

29-9-2015
Eindelijk mijn eerste les! Virtual arts. Het was toch best nog interessant:) Als ik het lokaal en het lesgeven vergelijk met hoe wij dat in Nederland kennen, dan is het hier vooral erg oud. Er hangt nog een krijtbord, ze kennen geen digibord, de tafels en de stoelen zijn erg oud. Maar toch vind ik dit erg speciaal om zo les te krijgen.
Morgen gaan we naar een museum. Ik kijk hiernaar uit.
Voor morgen moeten we een verslag schrijven over het verschil tussen 'modern arts' en 'contemporary arts'.
Voor alle vakken die ik volg, heb ik per week 2uur theorie en 1 uur een seminar. Dit seminar houdt in dat je kunt werken aan de groepsopdrachten die je krijgt, ook krijgen we nog iets meer diepgaandere stof. De klas is volledig tijdens een theorieles, en gehalveerd tijdens een seminar.
Vervolgens had ik sociology, de leerkracht vertelde dat de eerste les in het Spaans zal zijn. De rest van de lessen die volgen zullen in het Engels gegeven worden.

S'avonds aten we bij Amy thuis, ze woont midden in het centrum en heeft een mooi appartement met leuke huisgenoten!
Vervolgens zijn we naar een Flamenco-show geweest. Het was er erg klein, maar ontzettend sfeervol. Ik was geobserdeerd door het tokkelen op de gitaar, de stem van de zanger en de dans. Het was erg tof om mee te maken.
Thuis aangekomen zijn Mariëlle en ik gaan studeren. Na wat tinto's vloeien de verslagen makkelijker uit mijn vingers. Het verslag moest in het Engels geschreven zijn, en dit viel me reuze mee.

30-9-2015
Het museum was erg interactief en er hingen mooie schilderijen aan de muur. Weer iets nieuws ontdekt, dat ik geiinspireerd kan raken door kunstwerken.
De leerkracht van Virtual arts is de enige leerkracht die het lastig vind om mij het tentamen iets eerder te laten maken zodat ik op tijd terug ben in Nederland om te beginnen met afstuderen. Ik ga nog een keer met haar praten, het zal vast goed komen!
Vervolgens heb ik nog een les learning disabilities gehad, wederom interessant.

1-10-2015
In de ochtend had ik psychologie. De leerkracht schakelde soms over van het Engels naar het Spaans, hij vertelde me dat het makkelijker is om de moeilijke stof in het Spaans te vertellen zodat iedereen dit begrijpt. Ik begreep dit volkomen.
Na de lessen ben ik naar de supermarkt gegaan, er waren hamburgers met groene- en hamburgers met blauwe stickers. Ik begreep niet wat het verschil was en dit vroeg ik aan een random Spaanse vrouw. Er volgde een leuk gesprek over 'moo' en 'knor-knor'.
In de avond heeft een vriend (Carlos), die goed Spaans kan, een aantal appartementen voor ons gebeld om te vragen of we daar zouden kunnen gaan kijken.

2-10-2015
Na de lessen zijn Mariëlle en ik de tickets op gaan halen voor de citytrip naar Cordoba aanstaande zondag. Eigenlijk konden we deze s'avonds bij pub Legend pas ophalen, maar ik sprak met de organisator (Rudy) en heb hem uitgelegd dat we te ver van het centrum wonen om na 23:00 de kaartjes op te halen. Hij begreep dit en zei dat we de kaartjes bij hem thuis mochten ophalen.
Ze waren erg vriendelijk, en ik vroeg of zij misschien nog tips hadden om een appartement te zoeken. Fernando ging meteen op zoek en vroeg of we tijd hadden om appartementen te bezoeken, nu meteen. We zijn naar een huis gaan kijken, en ik was meteen verliefd. Locatie is perfect, de huur is een mooie prijs, het interieur is niet té oudbollig, we kunnen er vrijwel direct in en het heeft centrale verwarming (blijkbaar heel belangrijk voor aankomende winter.)
Uiteindelijk hebben we besloten om voor dit appartement te gaan, en we kunnen er maandag al in.
S'avonds zijn we naar Amy gegaan om haar verjaardag te vieren. We zijn naar de botellodromo gegaan. Dit is een enorm grote parkeerplaats waar de mensen op straat 'mogen' drinken. Op een andere plek is dit strafbaar.
Het was bizar hoeveel mensen daar stonden, het leek wel een festival. Dit is ieder weekend/ soms zelfs door de week in de avonden.
Na de Botellodromo, zijn we naar MAE west geweest. Dit keer was er geen erasmusparty en stonden we echt alleen tussen allemaal Spanjaarden. De muziek is tof.
(tijd onbekend) zijn we met de taxi naar huis gegaan.

3-10-2015
We hebben uitleg gekregen over het contract voor het appartement, en we hebben pizza gegeten om te vieren dat we gaan verhuizen!

4-10-2015
Opstaan en in de bus richting Cordoba!
Ik heb een aantal nieuwe mensen ontmoet en het was erg gezellig. Het uiterlijk van deze stad is erg mooi en romantisch. De huizen zijn strakker dan in Granada. Dit was een van de grotere steden die de Moorse mensen in het verleden hebben veroverd.
We zijn in de Moorse (eerder Islamitisch, later christelijk) moskee geweest. Het was erg indrukwekkend om te zien. Vooral de mix van de Islamitische religie en de christelijke religie was mooi om te zien.

  • 05 Oktober 2015 - 14:48

    TT:

    Hallo Kelly,

    Leuk om te lezen dat het zo leuk is. Uit je verhalen begrijp ik, dat je Spaans ook al goed wordt. De lessen zullen alleen maar leuker worden denk ik, als de eerste al beter is dan gedacht.
    Veel succes met verhuizen en met de rest van de studie.

    Grrrrrrrrrrrrrr. TT

  • 05 Oktober 2015 - 18:10

    Mams:

    Hoi Kelly,

    Weer een heleboel beleefd afgelopen week, veel indrukken opgedaan. en eindelijk lessen aan het volgen hihi. volgens mij heb je je plekje daar wel gevonden. tot vrijdag.

    liefs Mams

  • 05 Oktober 2015 - 21:39

    Zoë:

    Er mist iets in je verslag:
    Over 3 weken en 2 dagen zie ik eindelijk Zoë weer en ik kijk hier zo erg naar uit!!!
    Nee grapje, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt
    lobbi wobbi knzj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Hallo allemaal, Ik ben Kelly Jacobs, inmiddels al 21 jaar. Mijn droomwens is om de hele wereld te zien, veel te leren over culturen van mensen uit andere landen, nieuwe dingen te ontdekken en te zien. Met deze wens in mijn achterhoofd heb ik ervoor gekozen om mijn minor in Spanje te gaan doen. Ik studeer aan de Pabo in Nijmegen, en neem nu dus een uitstapje naar Spanje. De aankomende vijf maanden zal ik in Granada verblijven. Ik ga vier vakken volgen aan de universiteit van Granada; 2 sociale vakken, 1 psychologisch vak en virtual arts. Ik ben benieuwd hoe het studentenleven in Granada is en hoe de vakken zijn. De vakken worden in het Engels gegeven, maar ik ben wel van plan om een beetje spaans te leren, vandaar dat ik er ook nog een cursus spaans naast ga volgen. Op deze website ga ik mijn reisverslag bijhouden. Mocht je het interessant vinden; veel plezier met lezen! Groetjes, Kelly

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 2835

Voorgaande reizen:

10 September 2015 - 31 Januari 2016

studiereis

Landen bezocht: